هفت قدم کلیدی برای راه اندازی یک استارت آپ
هفت قدم کلیدی برای راه اندازی یک استارت آپ

هر کدام از ما ایده هایی داریم. بعضی از این ایده ها قابل قبول هستند، درست برخلاف ایده هایی که ممکن است بی مصرف به نظر برسند. حتی اگر یک ایده عالی دارید زمان زیادی طول خواهد کشید تا یک استارت آپ موفق را راه اندازی کنید. اکنون ” هفت قدم کلیدی برای راه اندازی یک استارت آپ ” را بررسی خواهیم کرد:

 آیا ملزومات تبدیل شدن به یک کارآفرین را به همراه دارید؟

اگر جواب شما به این سوال بله است، باید از ایده های خود استفاده کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. راه اندازی یک کسب و کار بدون شک یک امر آسان و عمومی نیست. راه اندازی کسب و کار خودتان می‌تواند به شدت خسته کننده و مشکل ساز باشد. این امر سخت کوشی، فداکاری، سرمایه  و بسیاری مسائل دیگر همچون شکست را می تواند در پی داشته باشد. ۷۱ درصد از تمام شرکت ها در ۱۰ سال آغازین با شکست مواجه می‌شوند. و به محض آنکه کسب و کار خود را راه اندازی کنید باید به سختی تلاش کنید تا هر سال آن را در جریان نگهدارید.

همراه داشتن یک مشاور دانا می تواند بسیار مفید باشد. بدین ترتیب زندگی و کسب و کار شما آسان تر پیش خواهد رفت و مراحل کار از استرس کمتری برخوردار خواهد بود.

 تاسیس یک شرکت موفق به طور طبیعی شامل صدها قدم است ولی من برای شما به طور خلاصه ” هفت قدم کلیدی برای راه اندازی یک استارت آپ ” را بازگویی خواهم کرد.

1 –  پلان کسب و کار

پلان کسب و کار که همینطور به عنوان مدل کسب و کار نیز شناخته می شود یک سری از جزئیات آینده شرکت شما را در بر می‌گیرد. بدین ترتیب شما توضیح می دهید که قصد انجام چه کاری را داشته و چگونه می خواهید آن را اجرایی کنید. مدل کسب و کار به طور معمول بین ۳ تا ۵ سال اول تاسیس یک شرکت را شامل می شود. شما باید این امر را در آغاز کسب و کار خود را انجام دهید چرا که تمام اقدامات آینده شما بر مبنای آن خواهد بود.

2 – تامین سرمایه

قدم بعدی تامین سرمایه است. میزان سرمایه برای هر شرکت و هر صنعت متفاوت می باشد. مدل کسب و کار شما همیشه باید شامل یک بخش برنامه‌ریزی مالی باشد که شامل ترازبندی سود و زیان، پیش بینی فروش،  وضعیت درآمد و وضعیت جریان نقدی شود.

3 – همکاران خود را درست انتخاب کنید

به احتمال زیاد برای راه اندازی استارتاپ خود نیاز به کمک دیگران پیدا خواهید کرد. بسیاری از کارآفرین ها نمی دانند که چه مقدار به کمک دیگران نیازمند هستند. بی شک این مسئله بستگی به صنعت مورد نظر دارد.

4 – تهیه یک مکان مناسب و راه اندازی وب سایت

کسب و کار شما نیاز به یک مکان ثابت و یک وب سایت خواهد داشت. می توانید آن را اجاره کرده و یا در صورت امکان بخرید. توجه داشته باشید که خرید یک ساختمان می تواند سخت باشد اما اجاره آن در دراز مدت هزینه های گزافی را به همراه خواهد داشت.

5 – بازاریاب کسب و کار خود باشید

سعی کنید علاوه بر تلاش برای راه اندازی کسب و کار در حین آن روشهای مثبت و عملی برای عرضه محصول و خدمات خود و یا به زبان بهتر پیدا کردن مشتری را بیاموزید.

6 – مشتریان خود را دائمی کنید

بعد از انجام مراحل بالا مهمترین قدم برای رسیدن به موفقیت به دست آوردن مشتری های ثابت و تضمین یک سود حداقلی و دوره ای است.

7 – برای هر چیزی آماده باشید

برای هرگونه امر خواسته و یا ناخواسته آمادگی لازم را داشته باشید. می‌تواند شکست خوردن در تامین منابع مالی باشد، میتواند شکست خوردن در تامین مشتری باشد، می‌تواند شکست خوردن در هر مسئله ای را شامل شود، ولی آگاه باشید که هر کسب و کار یک دوره اوج سوددهی و اوج سختی را به طور متناوب طی خواهد کرد.